12362 poze   227345 vizite
Albume
A CONTACTAREAA 1 DECEMBRIE 2014 LA SIGHISOARA SARBATOAREA A 96 DE ANI DE LA MAREA UNIREAAAA ANUNT HRAMUL BISERICII DIN PALOS 2013Aaaa LA MULTI ANI SARBATORI DE IARNA 2011 2012ALBA IULIAALBA IULIA 1 DECEMBRIE 2012 DUPA 94 DE ANI DE LA MAREA UNIRE DIN 1918   De la Sighisoara la Alba Iulia      La festivitatile de ZIUA NATIONALA A 94 ANIVERSARE         Prin centrul istoric al Cetatii Alba Iulia         Cetatea Alba Iulia   Portile Cetatii Alba Iulia si schimbarea garzii      Celula lui Horia de pe poarta a treia a cetatii Alba Iulia         Obeliscul de pe Dealul Furcilor   Prin santurile de aparare si zidurile cetatiiALBA IULIA 1 DECEMBRIE 2011ANUNTUL SIGHISOARA 26 IUNIE 2013 EXPO-FOTO CU PORTUL POPULAR ROMANESC DIN SATUL PALOS ARDEALASTRA SIGHISOARA LANSARE DE REVISTABAILE CORUND si BAILE HOMOROD HARGHITABISERICA DIN DENSUSBISERICA DOMNEASCA DIN RUGINOASA SI PALATUL DOMNESCBUNASTAREA ADUSA DE 25 DE ANI DE CAPITALISMCapharnaum ISRAELCartea mea de citire din clasa II-a CASE TARANESTI SI INTERIOARELE LORCENACLU LITERAR LA SIGHISOARACETATEA TARANEASCA DIN RUPEA BRASOVCETATEA TARANEASCA DIN RUPEA JUD BRASOVCOSTUMUL POPULAR ROMANESC DIN DIFERITE ZONECOSTUMUL POPULAR ROMANESC DIN PALOS ARDEALDE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON DISPUTANDUM   A despre gusturi nu discutam      B despre gusturi nu discutam 2Dezvelire de placa comemorativa la Sighisoara a sopranei Aca de Barbu in 31 iulie 2012 de Soc ASTRA Dezvelire de placa comemorativa la Sighisoara in 26 noe 2011 a folcloristului Gh Cernea de catre SocDin Ardeal la National Arena BucurestiDin flora spontana a RomanieiDin lumea animalelorDIVERSE IMAGINI DE PRETUTINDENIDONARIUL de la Biertan Padurea ChimdruEMINESCIANA OMAGIEREA LUI EMINESCU LA SIGHISOARA la 125 de ani de la moartea poetului 15 iunie 1889EVOCAREA POETULUI GRIGORE VIERU SI EXPOZITIE DE PICTURA MODERNAEXPOZITIE DE FOTOGRAFIE VECHE SI NOUA CU PORTUL POPULAR DIN PALOS ARDEALEXPOZITIE DE PICTURA IN SALA MUZEULUI DIN TURNUL CU CEASEXPOZITIE DE PICTURA LA SIGHISOARAFII SATULUI PALOS 15 AUG 2014FIII SATULUI PALOS ARDEAL SARBATOAREA DIN 16 AUG 2013FotoghicitoareFRUMOSUL PORT POPULAR ROMANESC DIN PALOS ARDEALHAIFA ISRAEL CENTRU UNIVERSITAR ECONOMIC SI PORTUARHRAMUL BISERICII DIN PALOS 29 IUNIE 2014IARNA DE BASM LA PALOS ARDEALICOANE CU CELE PATRUSPREZECE SCENE DE PE VIA DOLOROSAIMAGINI DE IERI SI IMAGINI DE ASTAZIISRAEL TARA SFANTALa Domeniul Dracula I de la Danes   Adaposturile pentru cai si manejul      Alte animale si pasari din incinta domeniului Dracula         Anexe gospodaresti si exponante diverse         Prin crama muzeu si camara domeniului Dracula         La Domeniul Dracula II spre Stejareni         Stana de la domeniul Dracula IILANSARE DE CARTE LA RUPEA 28 NOE 2011LANSARE DE CARTE LA SIGHISOARA MONOGRAFIE IN 05 APRILIE 2012Lansare de carte la Sighisoara ALBASTRUL CERULUI DIVINLANSAREA REVISTEI CRENELURI SIGHISORENE NR 4 IN 10 IUL 2014LANSAREA REVISTEI Nr 2 2013 CRENELURI SIGHISORENEMANASTIREA RAMETMANASTIREA COZIAMANASTIREA DEJANI DIN TARA FAGARASULUIMANASTIREA GOVORAMANASTIREA HOREZUMANASTIREA SAMBATA DE SUS FAGARAS   11 August 2013 din nou la Manastirea BrancoveanuMANASTIREA SF GHEORGHE BUNESTIMANASTIREA SF DIMITRIE din SIGHISOARAMANASTIREA TISMANAMANASTIREA TURNUMOARA ACTIONATA DE APA DE LA OHABA - TINUTUL FAGARASULUIMOCANITA de la SovataMONUMENTUL EROILOR DIN PADUREA LENTEAPALOS-ARDEAL -Fiii satului 2011PATIMILE MANTUITORULUI   PE DRUMUL CRUCII Via DolorosaPATIMILE MANTUITORULUI PREZENTATE IN ICOANEPe TRANSFAGARASAN 2PE POTECI DE MUNTE   Debutul meu ca montaniard      In Apuseni cu mocanita din Poieni spre Vladeasa   La skiat in Catunul PesteraPE TRANSALPINAPe Transalpina din Sibiu Saliste Poiana Sibiului Jina DobraPe TRANSFAGARASAN 1Pe valea Barsei spre CABANA PLAIUL FOIIPe Valea GeoagiuluiPELERINI PRIN TARA FAGARASULUIPESTERA PODULUI DE LA PONOARELEPODUL LUI DUMNEZEUPORTUL POPULAR AL ROMANILOR MOLDOVENI DE DINCOLO DE PRUTPORTUL POPULAR ROMANESCPrin PRAPASTILE Zarnestilor BrasovPrin MAGURA Zarnestilor BrasovPRIN TRANSILVANIAPROCESIUNEA DE ZIUA INALTARII SFINTEI CRUCI 14 SEPT 2014 DE LA SF MAN BUNESTIREMEMBER   REMEMBER -01-BUCURESTIUL IN ILUSTRATELE VREMII      REMEMBER 02 -LA MUZEUL SATULUI IN ANII 60   REMEMBER 03 -CONSTANTA      REMEMBER 04 -MAMAIAREMEMBER 05 -CARMEN SYLVA-VASILE ROAITA-EFORIE SUDREMEMBER O6 PRIN DELTA DUNARIIREVELIONUL PENSIONARILOR LA SIGHISOARA IN 17 IAN 2015Sambata 14 mai 2011Sarbatoarea de 16 februarie 2012 ZIUA CEFERISTILORSF GHEORGHE locuri deosebite in PalestinaSF MANASTIRE LAINICISFINTELE MANASTIRI DE LA FRASINEI   Sf MANASTIRE FRASINEI de SUS   SF MANASTIRE FRASINEII DE JOSSIGHISOARA IARNA album 04SIGHISOARA PRIMAVARA album 01SIGHISOARA TOAMNA album 03   toamna tarzie in 2012SIGHISOARA 07 IANUARIE 2013SIGHISOARA despre MONUMENTUL denumit LA LEU   monumentul maiorului Constantin Isacov   restaurarea monumentelor din cimitirul eroilor sovietici   subalbum Monumentul de la Albesti   subalbum Turnuletul de La Chip din SighisoaraSIGHISOARA REZERVATIA NATURALA PLATOUL BREITE   Subalbum 10 Noe 2012 o zi frumoasa de toamna tarzie pe Platoul Breite   Subalbum despre Parcul Dracula pe Platoul BreiteSIGHISOARA VARA album 02SINAIA in iarna anului 2011SUVENIRURI DE LA SIGHISOARATEMPLUL DORINTELOR DE LA SINCA VECHE DIN TINUTUL FAGARASULUI   SCHITUL SFANTUL NECTARIE DE LA SINCA VECHEUn sat denumit MICA AMERICA PALOS ARDEAL   Cartea de onoare a bisericii   Expozitie de fotografii la PALOS-ARDEAL 29 IUNIE 2009   Fosta moara a satului azi   O schita monografica a satului PALOS ARDEAL   POZE VECHI DIN PALOS ARDEAL      0 noua serie de poze vechi din Palos   SATUL PALOS ARDEAL      Case vechi traditionale din satul Palos-Ardeal   Scoala din sat si Caminul Cultural   Tarnosirea BISERICII din PALOS-ARDEAL 2011VERNISAJ EXPOZITIA DE PICTURA cu tema CASTELE DIN JUDETUL MURES realizator VERESS ZSUZSA artist plZIUA CEFERISTILOR IN 2013ZIUA CULTURII NATIONALE EMINESCIANA EMINESCU sarbatorit in 15 IAN 2014 la 125 de ani de la dispariti   Ziua culturii nationale 15 IAN 2014ZIUA UNIVERSALA A IEI 24 IUNIE LA SIGHISOARA

membru din 4 februarie 2011

PELERINI PRIN TARA FAGARASULUI

O tură prin Ţara Făgăraşului pe la locurile sfinte la Mănăstirea Făget,Catedrala Ortodoxă din Făgăraş şi Cetatea, Schitul Sf.Nectarie Taumaturgul şi Grotele Rupestre de la Şinca Veche, Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus, Izvorul Părintelui Arsenie Boca, Casa Zmeului si Parcul Aventura, Pensiunea Amigo si Fam. Sofonea, din comuna Dragus - Fagaras.
Mănăstirea FĂGET,este relativ o construcţie nouă pe care am întâlnit-o în drumul nostru de la Şoarş spre Făgăraş. Aici am participat la slujba de Liturghie.
Am ajuns la Cetatea Făgăraşului unde am făcut poze prin exterior,dar şi din lipsă de timp şi din motive că taxele de intrare şi vizitare sunt mari, peste puterile de susţinere a cetăţenilor de rând cu venituri mici şi chiar medii, nu am vizitat-o şi de aceasta data fiin cu o a doua ocazie pe aici in ultimi doi ani.
Am continuat drumul nostru spre Şinca Veche la Mănăstirea Rupestră de Dealul Pleşu, sau cum i se mai spune "Templul Ursitelor", care se presupune a fi de cca.6.000 de ani. Aici am vizitat in interiorul grotei cele două biserici cu altarele lor,cu turla ce deschide o fereastră spre cer,facând legătura între cer şi pământ, de sub care stând pe un podeţ de lemn si privind în sus văzând cerul se rosteşte o rugăciune si se spune în gând o dorinţă spre îndeplinire. Am ascultat in liniştea din grotă acea muzică celestă cântată de coruri enigmatice.
Turla este de o formaţiune unică naturală "sfredelită" în stânca nisipoasă cimentată. Locurile din grotă degajă un magnetism impresionant de energii pozitive foarte puternice fapt pentru care am revenit pentru a patra oră aici simţind o ameliorare a unor stări grave de sănătate. Am aprins lumânări la altarele din grotă. Pe peretele unei Biserici pe altar,am admirat chipul Mântuitorului nostru Iisus Hristos cît şi Steaua lui David. Grota prin natura acesteia degajă un magnetism impresionant de energii,favorizează de asemeni o stare de introspecţie şi de meditaţie identică cu cea de la "Trovanţii" aflati tot aici pe dealul Peşu, cît şi cu stările din locaşurile de cult,bisericesc.mănăstiri,biserici,schituri. Bisericile rupestre sunt mărturii a peste două milenii de creştinism pe aceste meleaguri. Uimiţi de cele revăzute am continuat vizita noastră la Izvorul tămăduitor din stîncă cu puteri tămăduitoare, Izvorul "Buna Vestire".am băut apă si am luat în sticle pentru acasă.
Continuând drumul nostru prin complexul de aici am ajuns la TROVANŢI, unde se află acele pietroaie masive intr-o "Vatra de pietre vii" , monolitice formate din concentraţii grezoase, prin cimentări locale ale nisipului ce se datorează unei activităţi seismice. Aceştia au un trecut de peste 6.000 de ani si au un trecut "sacru", sunt de forme geometrice orientati alăturaţi sau paraleli creiind printre ei poteci înguste. Trovanţii sunt de asemenea încărcaţi cu energii pozitive, ce degajă magnetism si te încarcă cu energii pozitive stând alăturea si atingându-i o perioadă scurtă de timp. Vegetaţia crescută pe aceştia ca, muşchi şi plante curgătoare este o mărturie a sarcinilor magnetice ce le poartă cât si starea vie a vegetaţiei din jurul complexului. fenomene care au o explicaţie mistică.
Am urcat apoi pe cărările pietruite şi mărginite de gărduleţe din crengi de alun împletite spre schit.
La "Schitul Sfantul Nectarie Taumaturgul", am intrat cu smeriene unde, ne-am închinat şi am rostit în taină rugăciuni, am atins cele doua casete (racle) de argint cu parte din moaştele Sf.Nectarie, cât si a raclei cu cele peste şaizeci de părţi din moaştele altor sfinţi, aflate aici. Am aprins afară lumînări si de la pangare ne-am cumpărat suveniruri sfinţite.
Schitul este încadrat într-o vegetaţie deosebită, curată şi predominantă cu flori de toate speciile predominînd muşcatele roşii ca de obicei la mănăstiri.
Toaca şi clopotele de diferite dimensiuni în armonia lor cheamă la Liturghie pe credincioşii ce ajung în orele dimineţii la rugăciune şi cugetare la schit.
Vizitând acest complex de pe coasta Dealului Pleşu, am iesit cu pioşenie, incărcaţi de energiile pozitive acumulate, cu sufletul curat după rugaciuni şi închinare, ieşire prin partea superioară, de unde am continuat drumul cu maşina spre Mânăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus, unde am participat la slujba de vecernie, am vizitat, cimitirul mânăstirii, lacul misterios si masa dintr-o piatră de lîngă lac adusă de Părintele Arsenie Boca dintr-un sat din zona Agnitei. Am făcut fotografii, apoi am ajuns la Izvorul Parintelui Arsenie Boca de sub Culmea Drăguşului. Aici am aprins lumînări am luat apă sfinţită rece şi tămăduitoare. Am continuat drumul spre Casa Zmeului din zonă, unde se afla si pârtia de sky si apoi spre Parcul Aventura, parc de distracţii cu tiroliană. De aici am mers la "Pensiunea Amigo" din drumul spre satul Draguş, unde am vorbit cu gazda si vizitat curtea pensiunii cu animalele de aici un mini Zoo.
Fiind destul de târziu ne îndreptăm spre comuna Drăguş, renumită prin portul tradiţional, costume populare şi cojoace cât şi prin obiceiurile lor, casele tradiţionale, toate acestea făcând o temă de studiu pentru o vastă lucrare monografică a sociologului Dimitrie Gustii, întemeietorul Muzeului Satului din Bucureşti, împreună cu studenţii săi.
Ultimul popas a fost la amicul meu profesorul pensionar din Draguş, Ioan Sofonea (Amigo) fost coleg de liceu la Codlea în anii 1958-1962.
Sofonea este fiul defunctului şi renumitului cojocar din Draguş, Dumitru Sofonea, a cărui meserie de înaltă artă o practică astăzi fiul lui cu acelasi nume zis Traşu, (de la Dumitraşu) care a jucat si într-un film cu tema de la Draguş denumit Merii Salbatici prin anii 70. La familia soţilor Marioara şi Ioan Sofonea am creat o stare de bucurie întâlnindu-ne unde am fost serviţi cu prăjitură şi vin de casă foarte bun.
Ne-am despărţit mulţumindu-le de primire, le-am urat sănătate şi succese în activităţile lor, de asemenea şi ei noua. După îmbrăţişări şi urări de "Drum bun" am plecat spre Sighişoara fiind aproape noapte unde am ajuns in jurul orei 23, cu bine mulţumită lui Dumnezeu.
Album postat şi text redactat de Nicolae Codrea.
Sighişoara la 31 mai 2015.
Sf.Manastire FĂGET.
Interiorul Manastiri Faget în lucru.
Catedrala Ortodoxa Romana din Fagaraş.
Statuia Doamnei STANCA,sotia lui Mihai Viteazul.

Comentarii album • 0
Nume:

Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.